fredag 22 oktober 2010

Scientologerna

På Hollywood Boulevard sprang vi på Scientologernas test center. Scientologerna bildades av L Ron Hubbard, en Science fiction-författare aktiv på 1930 och 1940-talet, dvs långt innan månlandningen och innan Science fiction var speciellt utvecklad.

Kortfattat bygger Scientologernas story på att den onde Xenu, härskare över den Galaktiska Konfederationen, för 75 miljoner år sedan fraktade miljarder utomjordingar till Jorden och dödade dem i vulkaner med hjälp av vätebomber. Efter detta åkte deras odödliga själar, thetaner, upp i atmosfären där de tillfångatogs och placerades i 3D-biografer där de hjärntvättades med hjälp av filmer. Idag lider vi människor av att thetanernas själar är som parasiter på vårt medvetande och skapar traumatiska minnen från tidigare liv.
Källa: Wikipedia

George Lucas Star Wars framstår som oerhört jordnära och trovärdigt i jämförelse. Och hela historien får man inte veta förrän man gått alla svindyra kurser i självutveckling. Kända scientologer är Tom Cruise, Juliette Lewis och John Travolta.

What's waiting for? Jag kastade mig in ett personlighetstest på 200 frågor.

Efter att ha svarat på alla 200 var jag dock så less på scientologi att jag knappt orkade lyssna på analysen men kontentan var att 7 av mina 10 personliga egenskaper var underutvecklade. Detta ska tydligen bero på traumatiska minnen från "tidigare" och var så pass alarmerande att testgubben rådde mig att köpa en CD som tydligen fixar underutvecklade egenskaper.

Jag var ändå nöjd med att vara underutvecklad och tackade nej till erbjudandet.

Jag köpte en dödskalle-T-shirt istället.

/Rickard

1 kommentar: